Programın Felsefesi ve Eğitim Yaklaşımı
Program bütüncül bir yaklaşımla pragmatist felsefeye dayalı olarak kurgulanmıştır. Programda Down Sendromlu bireyin gelişimi için eğitim kurumları, aile ve diğer paydaşların iş birliği temele alınmıştır. Eğitim; tüm paydaşların içinde olduğu yapıda sarmal bir programlama anlayışıyla öğretim, izleme, genelleme ile kalıcılığın iç içe ve günlük rutinlere gömülerek sürecin işlemesini, yapabilirlikler geliştikçe de küçük challenge fırsatları oluşturmayı temel almaktadır. Programda özel eğitim, psikiyatri, psikoloji, psikolojik danışma, eğitim programı, çocuk gelişimi, temel eğitim, spor bilimleri, sanat alanları iş birliği esas alınmıştır. Her bireyin performansına dayalı olarak gelişim için gerekli alanların iş birliğinde disiplinlerarası bir yaklaşım benimsenmiştir.
Programın Genel Amaçları
Eğitim olanaklarını disiplinlerarası bir yaklaşımla DS bireylerin kullanımına sunmayı hedefleyen programda Down Sendromlu bireylerin;
- Sosyal yaşam becerilerini geliştirmek,
- Davranış kontrollerini sağlamalarına yardım etmek/problemli davranışlarını azaltmak,
- Bilişsel farkındalıklarını artırarak kendini izleme becerilerine katkı sağlamak,
- İletişim ve dil konuşma becerilerini geliştirmek,
- İş birliği becerilerini geliştirmek, amaçlanmaktadır.
Programın Yapısı
Program; 8 boyut, 3 ana ve 10 alt düzeyde kazanım, ölçme araçları, öğretim etkinlikleri ve materyallerden oluşmaktadır. Her bir boyutta, yaş ve kişisel özelliklere göre farklılaşan yapıda etkinlikler bulunmaktadır.